|
Каталог статей
Які обов’язки має енергопостачальник?
Відповідно до абз. 6 ст. 24 Закону України «Про електроенергетику» від 16.10.97 № 575/97-ВР та абз. 3 п. 3 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99 № 1357 (далі – Правила), енергопостачальник, що здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території, не має права відмовити споживачу, об’єкти якого розташовані на цій території, в укладанні договору про користування електричною енергією, тобто зобов’язаний забезпечити енергопостачання споживача у порядку, передбаченому діючим законодавством. Поряд з цим, згідно із вищезазначеними Правилами енергопостачальник зобов’язується: · підключити квартиру або інший об’єкт споживача до електропостачання протягом 3-х днів у містах та 7-ми днів у сільській місцевості після укладання з новим власником договору про користування електроенергією (п. 7 Правил); · забезпечувати надійне постачання електричної енергії згідно з умовами ліцензій та договором про користування електроенергією (п. 38 Правил); · гарантувати безпечне користування послугами, пов’язаними з енергопостачанням, за умови дотримання споживачами вимог правил безпечної експлуатації внутрішньої електромережі, електроустановок та побутових електроприладів (п. 38 Правил); · відкрити поточний рахунок зі спеціальним режимом використання в уповноваженому банку для зарахування коштів за спожиту електричну енергію та вказати його номер у договорі про користування електроенергією (п. 38 Правил); · повернути кошти за електричну енергію у разі їх перерахування споживачами на інші рахунки за заявою споживача або за власною ініціативою в триденний термін з моменту їх отримання (п. 38 Правил); · розглядати звернення та претензії споживачів щодо надання послуг, пов’язаних з постачанням електричної енергії, та приймати з цього питання рішення у терміни, передбачені законодавством (п. 38 Правил, Закони України «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів»); · приймати письмові та усні повідомлення (у тому числі засобами зв’язку) споживачів щодо порушення електропостачання або порушення параметрів якості електричної енергії, а також вживати заходів для відновлення електропостачання та приведення показників якості у відповідність з вимогами нормативних документів (п. 38 Правил); · усунути недоліки в енергозабезпеченні у десятиденний термін з моменту подання споживачем акту-претензії щодо неякісного надання послуг або надати споживачу обґрунтовану відмову щодо задоволення його претензій (п. 51 Правил); · відшкодувати витрати споживача у випадку відмови енергопостачальника провести необхідні заміри параметрів якості електроенергії на вимогу споживача та оплати споживачем послуг з проведення відповідних замірів іншою організацією (п. 52 Правил); · проводити не менш, як один раз на 6 місяців контрольне знімання показань ПО у споживачів відповідно до затверджених графіків (п. 38 Правил); · проводити безкоштовно планову повірку, ремонт і заміну ПО в терміни, встановлені нормативно-технічними документами та договором про користування електроенергією, за виключенням випадків пошкодження, втрати або неправильної роботи ПО з вини споживача (п. 17 та 38 Правил); · скласти акт про збереження пломб споживачем у разі встановлення ПО в квартирі (будинку) або іншому об’єкті споживача (п. 10 Правил); · видати споживачу технічні умови на встановлення відповідних ПО у разі вибору споживачем іншого або декількох видів тарифу на електроенергію (п. 12 Правил); · надати споживачу обґрунтовану письмову відповідь у разі відмови енергопостачальника змінити на прохання споживача зазначену у договорі про користування електроенергією величину електричної потужності (п. 4 Правил); · провести експертизу ПО у разі сумніву споживача у правильній роботі ПО. При цьому експертиза проводить протягом 20 днів після оплати споживачем вартості робіт. У разі підтвердження експертизою неправильної роботи ПО енергопостачальник зобов’язаний відшкодувати споживачу всі витрати, пов’язані з проведенням експертизи (п. 16 Правил); · перевірити рахунок споживача протягом 5-ти днів від дня подання ним заяви про помилкові показання ПО, а в разі потреби протягом 20-ти днів перевірити ПО та повідомити споживача про результати перевірки (п. 29 Правил); · відновити облік електричної енергії протягом 3 місяців у разі пошкодження, втрати або неправильної роботи ПО споживача (п. 17 Правил); · ознайомити споживача з Правилами та провести інструктаж щодо безпечної експлуатації ПО (п. 38 Правил); · скласти відповідний акт у разі виявлення порушення споживачем Правил, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії. На підставі акту енергопостачальник визначає відповідно до Методики, затвердженої Національною комісією регулювання електроенергетики, величину збитків, завданих йому протиправними діями споживача та має право відключити споживача від електропостачання (п. 53 Правил); · відновити електропостачання споживача протягом 3 днів у містах та 7 днів у сільській місцевості після усунення порушень та оплати споживачем заборгованості, витрат на повторне підключення та завданих енергопостачальнику збитків (п. 36 Правил); · надавати інформацію про послуги, пов’язані з енергопостачанням, та про терміни обмежень і відключень енергопостачання споживачів (п. 38 Правил); · повідомляти споживача письмово або через засоби масової інформації та в місцях оплати за електричну енергію про зміни тарифів на пізніше, ніж за 5 днів до введення їх в дію (п. 38 Правил). |
Категория: "Скорая Помощь" | Добавил: kvasizm (15.01.2013)
|
Просмотров: 548
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|